Skip to main content

Trappen door de nacht



Het licht van de felle, maar afwezige lampen in de reflectie onder mij flitst voorbij. Harde druppels kletteren tegen mijn dunne dakje, bestaande uit de stof die is vastgemaakt aan de kraag van mijn winterjas. Niet waterdicht. Vage rode lichten lijken me van overal te bespieden, terwijl ik met gelijktijdige bewegingen doorga met wat na al die jaren een tweede vorm van lopen in geworden, zeker in dit land. Een auto maakt het lawaai dat voor even de druppels laat weten dat ze voor dat ene moment niet luider zijn. Uiteindelijk victorie. Maar de stemmen van de nacht hebben veel klanken. Silhouetten lopen onrustig met een zwart koord in hun hand, dat leidt naar wat alleen een wetende geest kan bedenken. Anders zou er geen verklaring zijn voor de bewegingen van dat kleine iets aan het eind van het touw. Zoals ik al zei, de lampen zijn zuinig vannacht. Het water wordt groen gekleurd en in deze waas van venijn en listige slangen voel ik kracht en zet af. Ik was voor een moment het tikken aan de buitenkant van mijn huis vergeten, natte haren slaan teder tegen mijn dak op het ritme van vastberaden trappen.

Comments

Popular posts from this blog

Gewoon even

Gewoon even niet zoveel niet zo snel verandering van gedachtes Gewoon even boos kunnen zijn slecht kunnen zijn geforceerd is wat ik nu niet wil Gewoon even de juiste persoon kunnen vinden het beste moment kunnen kiezen veiligheid en geborgenheid Gewoon even een moment van rust een moment stilte klaar? nog niet klaar Gewoon even niet zoveel niet zo snel en weer verder

Nieuws - New

Iets in de lucht Iets nieuws Een nieuwe vlucht Ik hoop Something in the air Something new Formed by a pair I hope

mensen ontmoeten

Is het moeilijk om mensen te ontmoeten? De vraag heb ik al uitgesproken. Tegen mezelf, dat dan wel. Ik denk dat je de vraag van veel kanten kan bekijken. Dat is ook belangenrijk als je echt antwoord wilt krijgen.